| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Peter

Geregistreerd op: 02 Nov 2003 Berichten: 1769 Woonplaats: Hoe dichter bij Dordt, hoe groener het wordt! ;-)
|
Geplaatst: Vr 23 Jul 2010 00:15 Onderwerp: |
|
|
Die twaalf uur deden ze vast met voorgebakken materialen, die je er zo in kon dragen...  _________________ Vriendelijke groet,
Peter
BIOD 420 TD; opnieuw met de Trajet 2.7 GLS aan de leiding  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
peter brandwijk
|
Geplaatst: Vr 23 Jul 2010 07:45 Onderwerp: |
|
|
| Citaat: | | Die twaalf uur deden ze vast met voorgebakken materialen, die je er zo in kon dragen... |
ja, dat dan weer wel en ook niet alleen, maar het is wel snel! _________________ 3k 400 CUSTOM 1991/2010 achter landcruiser 120 td |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Peter

Geregistreerd op: 02 Nov 2003 Berichten: 1769 Woonplaats: Hoe dichter bij Dordt, hoe groener het wordt! ;-)
|
Geplaatst: Vr 23 Jul 2010 12:52 Onderwerp: |
|
|
Welnee, als alles pas is en je het niet voor de eerste keer doet, is het redelijk gewoon. Voor iemand als jij, die alles helemaal zelf moet uitvogelen, gelden (terecht) andere normen.
Vroeger hing ik tien tot twaalf deuren op een dag, ik mag het prijzen, als ik nu de drie haal... zoveel verschil maakt routine...  _________________ Vriendelijke groet,
Peter
|
| Terug naar boven |
|
 |
peter brandwijk
|
Geplaatst: Vr 23 Jul 2010 18:13 Onderwerp: |
|
|
morgen heb ik nog een leuk klusje.
het kastje boven het aanrecht.
dat is niet zo hoog als de kasten boven het bed omdat ik het anders na 100 keer mn dikke kop ertegen gestoten te hebben waarschijnlijk uit zou rammen.
de onderplaat komt nu dus op de bolling die de overgang vormt tussen zijwand en dak.
omdat ik de slangen van de airco persé achter de wandbekleding wilde hebben is die bolling niet overal hetzelfde.
om het nog fijner te maken komt er aan de linkerkant een koker waar de aircoslangen en wat kabels doorheen lopen.
die koker moet dus ook met de bolling meelopen en natuurlijk boven en voor precies aansluiten.
maar het zal wel weer goedkomen! _________________ 3k 400 CUSTOM 1991/2010 achter landcruiser 120 td |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Peter

|
Geplaatst: Vr 23 Jul 2010 18:44 Onderwerp: |
|
|
Er blijven altijd wel lijnen over, die je als meetbare basis kan gebruiken, dus veel kan er niet verkeerd gaan, als je tenminste niet verkeerd gaat terugrekenen  _________________ Vriendelijke groet,
Peter
|
| Terug naar boven |
|
 |
peter brandwijk
|
Geplaatst: Za 24 Jul 2010 14:23 Onderwerp: |
|
|
| Citaat: | | veel kan er niet verkeerd gaan |
het ging inderdaad allemal vrij gemakkelijk.
ik moet alleen een ander kokertje voor de aircobuizen maken.
deze is net te krap naar mn zin.
ik moest met de volle 100 kilo drukken om alles ein te krijgen en als ik het zo afmonteer is het door de hoge spanning na een paar honderd kilometer losgetrild ben ik bang.
morgen de stoel en misschien nieuw deurrubber en dan is alles klaar voor "operatie vinyl". _________________ 3k 400 CUSTOM 1991/2010 achter landcruiser 120 td |
|
| Terug naar boven |
|
 |
peter brandwijk
|
Geplaatst: Di 27 Jul 2010 00:00 Onderwerp: |
|
|
de stoel zit er in.
de zithoek is nu dus ook af.
omdat ik de indeling alleen in mn hoofd had en niet op papier was alles een verrasing.
achteraf best wel lastig als je het overzicht mist als je ergens aan begint.
daarom is het fijn als het eindresultaat tevreden stemt.
en dat doet het.
de voorkant van de caravan is best gevuld met de hoge en diepe bovenkasten en het bed, maar er is een open verbinding met het voorraam doordat de hoge kast aan de rechterkant en de keuken aan de linkerkant elk maar 55 cm. diep zijn.
als je de caravan binnenstapt is er echt het gevoel van een zee van ruimte.
toen ik vanavond klaar was met werken was het schemerig en heb ik de verlichting uit kunnen proberen.
het is bijna te veel.
vooral de ledstrip geeft erg veel licht.
ik heb een strip met 60 leds per meter en dat is voor sfeerverlichting te veel.
ik adviseer dus strips met 30 leds per meter.
toen ik voor de eerste keer een fitnesscentrum in ging richten werd me verteld dat licht en lucht altijd de sluitposten zijn.
ik vermoed dat dat niet alleen voor fitnesscentra geldt.
licht is erg belangrijk voor sfeer en welbevinden.
denk eens na over de manier waarop je caravan belicht wordt.
andere lampen of verlichting op net een andere plaats kunnen een heel andere caravan oopleveren.
maar goed.
morgen opruimen.
al het overbodige hout en al het gereedschap opruimen, eigenlijk de hele caravan leegmaken en dan wegen.
en dan de vinylfase............... _________________ 3k 400 CUSTOM 1991/2010 achter landcruiser 120 td |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Peter

|
Geplaatst: Di 27 Jul 2010 15:11 Onderwerp: |
|
|
Binnenkort kom ik die superkoffie weer eens testen!
Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat! _________________ Vriendelijke groet,
Peter
|
| Terug naar boven |
|
 |
Boeskool

|
Geplaatst: Di 27 Jul 2010 18:50 Onderwerp: |
|
|
Kerel wat ben je er druk mee...leuk om te volgen! _________________ BIOD Bambino 300
bouwjaar 1981 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
peter brandwijk
|
Geplaatst: Wo 28 Jul 2010 07:40 Onderwerp: |
|
|
het opruimen is maar deels gelukt en gaat vandaag verder.
mn werksters zijn allebei op vakantie en stofzuigen en dweilen van zo'n loods kosten toch wel erg veel tijd (best druk in je eentje).
dadelijk nog even een 12 v. aansluiting voor het waterpompje maken, de caravan leegmaken en dan ga ik de eerste stroken vinyl plakken.
als je eindresultaat wilt zien kun je beter nog 2 weken wachten peter.
dan is het redelijk af op wat afwerklatten en laden na.
en ja boeskool, het is best druk allemaal maar wel vreselijk leuk om te doen allemaal.
ook heel leuk dat zoveel mensen dit lezen.
gisteren is de stoffeerder geweest om de kussens van de zithoek in te meten.
dat roept toch ook weer vragen op.
hoe dik en hoe hard of zacht moet de vulling zijn en wat wordt de hoek van de rugkussens.
ik hoef geen rekening te houden met het ombouwen naar een bed, dus ik ben helemaal vrij in de vorm van de kussens.
bij de stoel waar ik thuis het lekkerst in zit verloopt de leuning over 50 cm. lengte 10 cm. naar achter.
de rugkussens gaan dus verlopen van 12 cm. onder naar 2 cm. boven.
aan de achterkant laat ik klitteband innaaien zodat ze straks vast aan de wand zitten.
nou ja, dit gaat weer erg over "straks" dus dat laat ik verder wel weten als het zover is.... _________________ 3k 400 CUSTOM 1991/2010 achter landcruiser 120 td |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joop brand

|
Geplaatst: Wo 28 Jul 2010 10:02 Onderwerp: |
|
|
Update fotootjes?  _________________ Met vriendelijke groet.
Joop, met Opa Omega, 286.000 km. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
peter brandwijk
|
Geplaatst: Wo 28 Jul 2010 18:23 Onderwerp: |
|
|
vandaag het vinyl geplakt aan de voorkant en linksachter bij de bank.
achteraf geen klusje om alleen te doen.
flink zitten tobben, maar het zit er in al weet ik nog niet of ik het fraai vind.
heb in ieder geval 2 plekjes waar ik iets moet camoufleren.......
morgen mn hoofd weer een beetje breken over de afwerking boven en net naast de deur.
ik kom daar gewoon niet mooi uit op de een of andere manier.
maar ook dat zal wel weer goed komen toch?
foto's en ik zijn geen vrienden joop.
ik heb er na het begin bijna geen meer gemaakt en ik heb niet echt een programmaatje om ze als miniatuur op ed site te zetten met de functie om ze bij klikken te laten vergroten.
met de hand zoiets maken is me teveel werk.
er zijn 4 van mn mensen met vakantie en ik moet nog 4 computers bouwen voor de zaak omdat ik een softwareupdate krijg.
ik heb een paar maanden per jaar dat ik niet kan flierefluiten maar gewoon moet werken en dit is er een van.  _________________ 3k 400 CUSTOM 1991/2010 achter landcruiser 120 td |
|
| Terug naar boven |
|
 |
peter brandwijk
|
Geplaatst: Do 29 Jul 2010 18:59 Onderwerp: |
|
|
het vinyl boven de bank zit er toch niet echt mooi op.
er heeft een stuk niet gepakt, te weinig lijm waarschijnlijk.
ik kijk het nog even aan en als ik me eraan ga storen moet het er maar uit.
vandaag bezig geweest met de keuken.
het aanrecht is 103 cm. breed.
de zijwanden en het bovenblad zaten al op hun plek en vandaag de ruimte eronder ingedeeld.
helemaal onderop een lade van 100 breed en plm 25 hoog.
dan een horizontale plaat.
rechts 2 laden van 54 breed 45 diep en daarboven een blind schotje.
links een bestekla (tje) met daaronder een kastje.
het schoot niet erg op, want er kwamen nog wat mensen aanwaaien met een zeer lijf waar wat aan gedaan moest worden, mn moeder kwam koffiedrinken (jij bent niet de enige die m lekker vindt peet ) en veel telefoon.
wel heel leuk werk.
ik had de onderdelen van de laden al bij de timmerman laten zagen en fineren, dus het was gewoon een ikea klus.
(even tussendoor: weet je waarom hier in de biblebelt zo weinig van ikea verkocht wordt? je krijgt het zonder vloeken niet in elkaar).
nee, maar dit ging soepeltjes.
lijmen, "visjes" erin, een paar schroeven voor de extra sterkte en dan de geleidertjes erop.
het is wel een beetje gedoe met de schroeven.
ik moet er heel veel korter maken omdat ik veel met 8 mm. plaat werk.
met fineer is dat dan 10, maar bijvoorbeeld voor de ladengeleiders heb je toch een redelijke kop nodig.
bij een bovenkast had ik de schroeven een fractie te lang gelaten en daar zaten de volgende dag allemaal blaasjes op de fineer.
heb er lijmklemmen opgezet en je ziet er niet veel meer van, maar het wordt nog wel ff typexen straks.
nog zo'n 2 weken denk ik. _________________ 3k 400 CUSTOM 1991/2010 achter landcruiser 120 td |
|
| Terug naar boven |
|
 |
peter brandwijk
|
Geplaatst: Za 31 Jul 2010 16:57 Onderwerp: |
|
|
het vinyl zit op het plafond.
de start was even puzzelen.
bijna 4 meter is best een eind.
van tevoren had ik 2 stempels gemaakt van een lat en een plaatje aluminium.
na het insmeren van het voorste deel van het plafond (met een blokwitter) zijn we (jaah, ik had gelukkig een keer hulp!) begonnen bij het voorraam.
daar heb ik de baan met een lat op het steunhout geschroefd.
vandaar met behulp van de stempels tot aan de voorkant van het dakluik gewerkt en daar de baan weer vastgezet met een latje.
toen eindeloos geveegd en gerold met een verfroller.
fijn als je met zn tweeën bent, de persoon die wat meer op afstand staat ziet de "blazen".
blazen die niet meer weg te rollen waren met de punt van een breekmesje doorgeprikt zodat de lucht eruit kon.
fluitje van een cent!
het gedeelte achter het dakluik was echt a piece of cake want dat is rechttoe-rechtaan.
het zit er echt mooi in.
ik heb ook bijna alle foutjes die ik met de eerste stukken gemaakt had redelijk mooi kunnen wegwerken.
ik durf bijna te zeggen: "als je het niet weet zie je dr nix van"
de inkoop was ook goed.
als ik het goed inschat, hou ik zo'n 40 cm. over.
alleen heb ik veel te veel lijm gekocht, dus als ik straks daar iemand een plezier mee kan doen...............
de combirollo's van de zijramen zitten ook op hun plek.
gelijk een heel ander gezicht.
als het lukt morgen voor ik open ga "even" de wand van de disselbak beplakken.
dat gaat doorlopen over de "vensterbank" aan de voorkant en vandaar omhoog tot in de onderkant van het raamrubber.
daarna kan ik de uitbouw van de disselbak dichtmaken en kan het bed erin zodat de voorkant helemaal klaar is.
ik kijk er naar uit! _________________ 3k 400 CUSTOM 1991/2010 achter landcruiser 120 td |
|
| Terug naar boven |
|
 |
pjotr
|
Geplaatst: Za 31 Jul 2010 19:02 Onderwerp: |
|
|
`Na al je enthousiaste verhalen moet ik zeggen, je doet de afkorting BIOD alle eer aan nl: Brandwijk Is Onze Doordouwer!! Geweldig. Ik zou graag een keer komen kijken, maar de tijd ontbreekt me en de afstand is net iets te ver. Misschien het BIOD weekend?.... _________________ BIOD 300TL de luxe '86 (19 jaar)
BIOD 400TL exclusive '86 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
 |
"Beter Is Ons Devies" Forumindex
-> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d. |
Tijden zijn in GMT + 2 uur Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13 Volgende
|
| Pagina 9 van 13 |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|